Week 19 – 2020

Wat een heerlijke week was het! Het weer werkt mee, m’n humeur werkt mee en ik loop over van de creatieve energie! Later daarover meer: eerst wat haakdingen….

Ik werkte hard aan de huisjes-deken en die is bijna bijna af!

Dit is ‘m helemaal, van top tot teen, in al z’n (haar?) glorie!

Ik kon het natuurlijk niet laten om nóg wat foto’s te maken….

…de kleuren matchen zo lekker!

Gehaakt in die gekke thuis-blijf-tijd, zijn die huisjes érg toepasselijk!

Maar ook als speel- of vloerkleed zou ie niet misstaan!

Psstt! Vergeet je moederdag niet? Ik hoop dat ze mij hier in huis niet vergeten!

Moederdag 2020Moederdag 2020

Pixie Belts van Morale Fiber

Daarnaast ben ik begonnen met het vertalen van een hele serie tutorials over hoe je Pixie Belts moet maken. Gave heuptasjes met riempje eraan en vakjes en franjes en oh zo veel moois! Het zijn tutorials van Morale Fiber en ik vind het altijd zo leuk dat we samenwerken!

Intermittent Fasting

Ik ben op 12 april begonnen met Intermittent Fasting. Dat is een idee/manier van eten waarbij je geen zes maaltijden neemt over de hele dag verdeeld, maar het tijdsframe waarin je eet beperkt. Ik kies er voor om nu 18 uur niet te eten en dan, tussen 12 en 18 uur, wel. Ik sla dus eigenlijk m’n ontbijt over, een fruitmoment met de kindjes om 10 uur en ik snack niets meer na 18 uur ’s avonds. Daarnaast ben ik braaf 10.000 stappen per dag aan het lopen en denk ik er trouw aan om 2-3 liter water per dag te drinken. Ik wil dit eens 30 dagen uitproberen om te kijken wat het doet voor mijn gezondheid. Ik heb normaal namelijk veel klachten die duiden op chronische ontstekingen: buikpijn, hoofdpijn, onrustige huid, moeilijk doorslapen, vermoeidheid, moeite met afvallen. Allerlei “reguliere” wegen heb ik al bewandeld, met wisselend resultaat.

Tot nu toe voel ik me súper met dit nieuwe regime. Ik heb meer energie, slaap dieper, ben mega vrolijk, heb écht zin om op te staan, heb minder buikpijn, geen hoofdpijn én ben 2,5 kg kwijt in 3 weken tijd. Succesje dus tot nu toe!

Er zijn super veel verschillende manieren om te vasten, en het komt in veel religies en culturen voor. Ik heb me voorbereid door het boek The Everything Guide to Intermittent Fasting te lezen via Storytel. Er zijn ook allerlei Nederlandse boeken over Intermittent Fasting te koop bij Bol.com.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

Miracle Morning

Doordat ik nu ineens overloop van de energie (haha), leek het me ook leuk om ein.de.lijk eens het boek The Miracle Morning te lezen (of eigenlijk luisteren). Met ons drukke gezinsleven kom ik lang niet altijd toe aan persoonlijke ontwikkelingsactiviteiten zoals mediteren, dagboek schrijven, informatieve boeken lezen of nadenken over levensdoelen en hoe die te behalen. In het boek “The Miracle Morning” wordt een ideale ochtend beschreven om jezelf in een uur per dag (ongeveer) mentaal en fysiek verder te helpen. Je doet een combinatie van in stilte Zijn, mediteren, visualiseren, affirmaties, lezen, schrijven en bewegen. Ik ben pas op dag 3, het boek is uit, en ik ga dit voorlopig óók eens een tijdje uitproberen.

In de lente is vroeg opstaan écht geen straf. Ik word wakker, poets mijn tanden, drink een groot glas water, ga rustig op de bank zitten en doe een geleidde meditatie. Daarna trek ik mijn schoenen aan en ga naar buiten, de frisse lucht in, terwijl ik een lange ronde loop en een luisterboek luister. Deze week was dat the Miracle Morning 😉 Tijdens het wandelen ga ik ergens op een bankje zitten en gebruik ik de notities in mijn telefoon om iets op te schrijven over de vorige dag, een notitie over het luisterboek, over waar ik dankbaar voor ben, over wat ik nog wil doen, of over andere dingen die onherroepelijk naar boven komen tijdens het wandelen.

Begin jij je dag ook zo zen?

De kinderen

We gingen zondagochtend wandelen bij een lokaal meertje en wat was het heerlijk! We zijn vroege vogels, waren er al om 9 uur en konden gelukkig heel goed afstand bewaren van anderen.

De oudste kan zó genieten van glijbanen en zand!

Deze kleine boef leerde lopen deze week!

 

Zo wil iedereen wel wakker worden, niet? Dauw nog op het gras, opkomende zon, vogeltjes, heerlijke, totale rust!

Even chillen in de hangmat…

De kids leerden, zoals altijd en heel normaal bij ons, weer van alles. We geven thuisonderwijs, en dat gaat nu bíjna hetzelfde als altijd: ze hebben alleen veel meer de gelegenheid om met buurkindjes te spelen!

Bedankt voor het lezen van deze blog! Mijn verhaaltje is klaar, ik duik op de bank met de laatste toeren HAVANA CAL!

2 reacties op “Week 19 – 2020”

  1. Wat fijn om je verhaal te lezen. Ik heb zelf een gastric bypass en moet dus vaker eten. Succes met je nieuwe levens stijl en bedankt voor al je geweldige patronen 😘😘

  2. Wat een leuke deken, en inderdaad heel toepasselijk die huisjes. Succesje? Het klinkt al als een groot Succes, zo’n positief resultaat al na 3 weken Intermittent Fasting (IF)! Zeker meer energie en minder pijn zijn fijn. Je inspireert me om weer IF te gaan doen , die dagen dat ik het deed voelde ik me idd ook beter. Ook ik heb zulke klachten als jij, wat mij al helpt is sommige koolhydraten (witte) rijst/pasta en aardappelen zo min mogelijk te eten. En 10.000 stappen per dag, knap hoor! Dat doe ik je zomaar niet na, al ga ik nu zo wél een wandeling maken. Ik start mijn dag meestal ook relaxt, stukje lezen, wat handwerken, en in het weekend ’s ochtends een wandelingetje (vanaf nu 😉) Dank je wel voor je inspirerende blog! Groetjes

Reacties zijn gesloten.